Odigraj "Tarot DA/NE"

Kalendar događanja

Član JosipJankovic

Upisao:

JosipJankovic

OBJAVLJENO:

PROČITANO

476

PUTA

OD 14.01.2018.

OPSEŽAN RAZGOVOR U KOJEM SE GOVORILO O BHAGAVĀNOVOM ZDRAVLJU

Jedna se riječ pojavljuje u gotovo svakom izvještaju a to je riječ 'kritično'. Žao mi je što to moram reći, ali ljudi su uznemireni i zabrinuti kada čuju tu riječ. Što ta riječ stvarno znači, posebno u medicinskom smislu i zašto se ta riječ koristi?

OPSEŽAN RAZGOVOR U KOJEM SE GOVORILO O

BHAGAVĀNOVOM ZDRAVLJU

Prof. G. Venkataraman razgovara s dr. Narendranathom Reddyijem

Dr. Narendranath Reddy diplomirao je medicinu s vrsnim uspjehom na S. V. Medical College u Tirupathiju, država Andhra Pradesh. Nakon toga otišao je u Sjedinjene Američke Države gdje je specijalizirao internu medicinu na New Jersey College of Medicine and Dentistry. Kasnije je završio i dalju specijalizaciju za područje endokrinologije i metabolizma u Mount Sinai School of Medicine u New Yorku. Bio je konzultant i radio je kao internist-endokrinolog u Južnoj Kaliforniji preko trideset godina.

Predaje kao profesor na American College of Physicians i na American College of Endocrinology a isto tako poučava na Keck School of Medicine na University of Southern California.

Četiri generacije u obitelji dr. Reddyja Svamijevi su poklonici a sam dr. Reddy došao je k Svamiju kada mu je bilo pet godina. Tijekom 25 godina dr. Reddy i njegova obitelj imali su Sai Babin centar u njihovom domu. On je predsjednik Međunarodnog medicinskog odbora pri Sri Sathya Sai organizaciji a pored toga obavlja dužnost predsjednika Sri Sathya Sai društva u Americi, član je Prasanthi vijeća i ravnatelj Sri Sathya Sai svjetske zaklade koja je tijelo koje upravlja Sri Sathya Sai međunarodnom organizacijom.

Profesor G. Venkataraman (Prof. GV), uvaženi znanstvenik i bivši prorektor Sri Sathya Sai instituta za više znanosti obavio je opsežan razgovor a dr. Reddyjem (dr. NR) o zdravlju Bhagavāna Babe 16. travnja 2011. godine u studiju Radio Saija. Slijedi prilagođen i uređen prijepis tog razgovora.

Prof. GV: Sai Ram dr. Reddy u ime svih nas kao i u ime slušatelja širom svijeta i poželio bih vam srdačnu dobrodošlicu u naš studio. Vi ste, naravno, bili ovdje već puno puta no ovo je izuzetno posebna prigoda. Znam da ste jako zaposlen. I sam to vidim i osjećam se jako nelagodno što vam oduzimam vrijeme. Ja sam preuzeo dužnost koju trebam obavljati a postoji nešto što samo vi možete učiniti. Zato sam vam jako zahvalan što ste mogli odvojiti nešto vašeg dragocjenog vremena za nas i za ostale poklonike širom svijeta. Odmah ću prijeći na ono što nas najviše zanima: Kako je Svami? Došli ste ovamo prije otprilike dva tjedna i redovito odlazite u bolnicu te sudjelujete u liječničkoj skrbi koja se pruža Svamiju. Uspoređujući s Njegovim stanjem u vrijeme kada ste došli, kako je On sada? Molim vas, recite nam.

Dr. NR: Prije svega, želio bih izraziti svoju ljubav i štovanje te se pokloniti božanskim Lotosnim stopalima našeg najdražeg i voljenog Gospoda, Bhagavāna Sri Sathya Sai Babe. Sestre i braćo, upućujem vam pozdrave i s ljubavlju vam svima kažem Sai Ram! Kao što ste vi već spomenuli, došao sam ovamo prije dva tjedna i vidio Svamija u Odjelu za intenzivnu njegu na koji je bio smješten a Njegovo je stanje bilo kritično. Očito je da je došlo do poboljšanja stanja u odnosu na ono koje je bilo prije dva tjedna, ali to je poboljšanje jako polagano.

Prof. GV: U redu, hvala vam na tim riječima doktore i stvarno je bilo utješno čuti to i siguran sam da milijuni ljudi širom svijeta osjećaju to isto. Naravno, vi ste liječnik ali ste isto tako i gorljivi Bhagavānov poklonik. U stvari, cijelu vašu obitelj čine samo poklonici i tako je bilo već posljednjih četiri ili pet generacija. To je razlog zašto ću s vama razgovarati o tri različita područja, dr. Reddy kao liječnik, dr. Reddy kao poklonik i dr. Reddy kao dobar poznanik. Imajući to na umu, dozvolite mi da započnem pitanjem koje pokriva duhovnost isto tako kao i medicinu.

Postoji razlog zašto postavljam ovo pitanje. Neki dan, kada sam se vraćao u svoju sobu sreo sam jedan par. Slučaj je htio da su oni bili iz Amerike ali sada su se vratili u Indiju tako da smo razmijenili uobičajene pozdrave i nekoliko riječi. Odjednom, jedan od njih mi je rekao, moram priznati da je to što mi je rekao došlo potpuno neočekivano, na neki me je način zapanjilo. Gospodin je rekao kako neki ljudi govore da je Svamijevo tijelo božansko i da ga niti jedan liječnik ne bi smio taknuti. Vi ste liječnik, što vi kažete na to?

Dr. NR: Ne slažem se s takvim načinom gledanja. Da, Svamijevo tijelo jest božansko. No, i sam Svami je spomenuo Ja nisam onaj koji će se raspasti i nestati - mrnmaya, Ja sam ispunjen sjajem i svjesnošću, koji se sastoji od svjesnosti - cinmaya. On je utjelovljenje bitka, svijesti i blaženstva - saccidānanda. Istovremeno On je Sveznajući, Sveprisutan i Svemogući Gospod koji se pojavio u ljudskom liku. To je razlog zašto mi trebamo odigrati svoju ulogu i odnositi se prema Njegovom tijelu kao prema ljudskom tijelu. 2003. godine Svami je doživio nezgodu tijekom koje je slomio kuk tako da su liječnici napravili pretrage i pomogli Njegovom tijelu. Oni su učinili ono što je njihova dužnost. On ih zbog toga nije osuđivao niti je rekao da Mu je njihova pomoć bila potrebna. Oni su trebali odigrati svoju ulogu. Isto tako i mi kao liječnici trebamo odigrati svoju ulogu. To je način ponašanja i djelovanja koji je jako primjeren.

Prisjećam se jednog događaja koji se zbio tijekom Krišninog doba koji je zabilježen u Bhāgavati. Kada je Sri Krišna, sam Vrhovni Parabrahman ozlijedio svoj prst dok je sjekao šećernu trsku, počela je teći krv. On sam je svojom voljom - sankalpa mogao zaustaviti krvarenje. Njegove bračne družice, Rukminī i Sathyabhāmā bile si pored Njega isto kao i Njegova poklonica Draupadī. Sathyabhāmā je potrčala kako bi donijela tkaninu dok je Rukminī tražila nešto što bi mogla upotrijebiti kao zavoj. Draupadī je sama od sebe istog trenutka otrgnula komad tkanine od svojeg novog sarija i povezala prst Bhagavāna Krišne. Njezino je srce bilo ispunjeno ljubavlju prema Gospodu.

Mislim da je ovo božanska igra koju nam je pripremio Bhagavān kako bi nam pokazao da svatko ima svoju ulogu koju treba odigrati umjesto da misli kako bi Bog trebao izliječiti samoga sebe. Da, On može učiniti sve. Kao što Svami kaže, On može pretvoriti zemlju u nebo i nebo u zemlju. Ali, mi moramo odigrati svoju ulogu. U ovom trenutku doktori kao liječnici trebaju obaviti svoju dužnost.

Prof. GV: U stvari, sada kada ste to spomenuli, prisjetio sam se prekrasnog govora kojeg je Svami održao u Bangaloreu kada je proglasio otvorenje zgrade Sanskruta Sadhanam. Spomenuo je kako u Gīti Krišna otkriva na koji se način Gospod utjelovljuje. Govoreći o tome dodao je, rekao bih, i puno zanimljivih pojedinosti. Jedan od razloga, rekao je, zašto Bog silazi kao čovjek je da ne samo da će poklonici tada moći vidjeti Boga već isto tako imati priliku da služe Bogu. Kako bi to bilo moguće On im za to stvara razno razne prilike i mogućnosti. Vi ste ispripovjedili priču o Krišni a ja bih isto tako želio podsjetiti na jedan sličan događaj iz Krišninog života.

Jednoga je dana Krišna ležao na krevetu i žalio se na glavobolju. Došao Mu je u posjet Nārada i upitao Ga što nije u redu. Kada je Nārada saznao u čemu je Gospodov problem, osjetio je kako je nešto potrebno učiniti i upitao je Krišnu što može učiniti. Tada mu je Krišna rekao: 'Nārada, ti si veliki poklonik. Jedino što je potrebno učiniti je da stavim na glavu prašinu sa stopala poklonika i odmah ću biti izliječen. Ti ćeš mi dati prašinu?' 'O, Krišna, što mi to govoriš? Ja to ne mogu učiniti,' odgovorio Mu je Nārada. Tada mu je Krišna rekao neka ide i pronađe nekoliko poklonika koji su spremni dati mu prašinu s njihovih stopala.

Nārada se uputio u potragu i pronašao je pastirice - gopikā koje su bile spremne to učiniti. Donio je prašinu sa stopala pastirica i Krišna ju je odmah stavio na svoju glavu. Glavobolja je nestala. Tada je Krišna rekao Nāradi: 'Vidio si me kako trpim bolove ali nisi bio spreman dati mi prašinu sa svojih stopala.' 'Da sam to učinio otišao bih ravno u pakao,' odvratio je Nārada. Krišna mu je na to rekao: 'To je razlika između tebe i pastirica. One su spremne otići u pakao, jedino do čega im je stalo je Moja dobrobit. Ja volim poklonike koji misle samo na Mene a ne na same sebe.'

Dr. NR: To je lijepa priča. Ljubav samo zbog ljubavi, samo spontani izraz ljubavi. Nema nikakve koristi od primjene logičkog promišljanja, potrebno je nadići um i intelekt. Bog je izvan područja uma i intelekta. Spontani izraz ljubavi kakav su pružile pastirice i Draupadī je ono što Svami od nas očekuje.

Prof. GV: U redu, hvala vam doktore. Dopustite mi da nastavim i postavim vam jedno iskreno i dobronamjerno pitanje s područja medicine. Ovdje se na Radio Sai dva puta tijekom dana objavljuje liječnički izvještaj kojeg izdaje bolnica, jedan stiže u 8 sati ujutro a drugi u 17 sati poslije podne. Jedna se riječ pojavljuje u gotovo svakom izvještaju a to je riječ 'kritično'. Žao mi je što to moram reći, ali ljudi su uznemireni i zabrinuti kada čuju tu riječ. Što ta riječ stvarno znači, posebno u medicinskom smislu i zašto se ta riječ koristi?

Dr. NR: Kada je stanje bolesti pacijenta kritično tada se smješta u odjel za kritičnu njegu ili na odjel za intenzivnu njegu. Tada kažemo da je stanje kritično. Mi obično smještamo pacijenta na odjel za kritičnu njegu (ICU - Intensive Care Unit) kada se radi o nekoliko organa ili kada je potrebno stalno promatranje i nadzor nad vitalnim znakovima, parametrima i laboratorijskim pokazateljima bolesnika. Na primjer, u Sjedinjenim Američkim Državama, a vjerojatno je tomu tako i ovdje, jedna se bolnička sestra brine za 10 do 20 bolesnika dok na odjelu za intenzivnu njegu gdje je potreban stalni nadzor i promatranje bolesnika čak su tri bolničke sestre koje nadziru i stalno promatraju stanje bolesnika i u njegovoj su blizini zbog važnosti i višestrukosti medicinskih problema. To je razlog zašto se to naziva kritična bolest jer zahtijeva stalnu blizinu, nadzor i promatranje.

Prof. GV: Mogu li vam postaviti jedno ili dva kratka pitanja kako bismo to pojasnili?

Dr. NR: Svakako!

Prof. GV: Pogledajte, recimo da pacijent odlazi na operaciju srca zbog začepljenja arterije i ugradit će mu se premosnica. Mnogi ljudi su prošli tu operaciju i svi su oni nakon operacije bili smješteni na odjel za intenzivnu njegu ili kritičnu njegu. To ne znači da je njihov život u opasnosti. No, bili su smješteni na odjelu za intenzivnu njegu. To znači da se riječ kritično uobičajeno koristi u tom stanju. To ne znači samo po sebi da je život u opasnosti.

Dr. NR: Ne, ne nužno!

Prof. GV: Na žalost, mi smo skloni povezivati stvari na takav način i kada čujemo nešto tako obuzima nas panika.

Dr. NR: Ovo što ste spomenuli izuzetno je važno zato što kritična njega znači, kao što ste to jasno kazali, da su bolesnici nakon rutinske operacije ugradnje premosnice smješteni na odjel za kritičnu njegu kako bi stalno bili pod bliskim nadzorom tijekom 24 do 48 sati. Nakon toga se smještaju na odjele.

Prof. GV: To je sastavni dio posebnog medicinskog postupka.

Dr. NR: Da, posebnog medicinskog postupka tijekom kojeg se bolesnik promatra s posebnom pažnjom i neki bolesnici ostaju na odjelu duže vremena ovisno o veličini i značaju problema i stupnju oporavka.

Prof. GV: U redu, hvala vam najljepša na ovom pojašnjenju. Evo još jednog pitanja koje se temelji na redovitim dnevnim izvještajima. Postavljam ga zato što primamo velik broj zabrinutih telefonskih poziva i e-mailova koji nam u svojoj biti govore sljedeće: Slušajte, svi izvještaji zvuče više-manje isto. Što se događa? Popravlja li se Svamijevo zdravstveno stanje ili ne? Razumljivo mi je stanje u kojem se nalaze. Čak štoviše, ponekad kada čitam izvještaje, to je kao da ih na neki način pokušavam smesti. Zato radi svih njih, dopustite mi da vam bez uvijanja postavim to pitanje.

Dr. NR: Istina je, ponekad kada jasno promotrite izvještaj, on izgleda kao da je isti, neovisno o tome jeste li osoba medicinske struke ili netko tko nema veze s medicinom. Tako da je to jako vrijedno pitanje. Kao liječnik mogu zamijetiti da postoji napredovanje, iako je jako polagano. Trebali bismo razumjeti da je Svamijevo tijelo božansko iako na fizičkoj razini ono ima 85 godina i to je razlog zašto je napredovanje sporo. Na odjelu za intenzivnu njegu mi kao liječnici zamjećujemo da se stanje mijenja iz sata u sat, iz dana u dan. Kada liječnici objavljuju izvještaj oni to čine ovisno o tome što se događa u tom određenom trenutku. To može biti stanje koje je kritično ali kritično stanje je stabilno. Ljudi ne bi trebali promatrati pojmove kritično i stabilno odvojeno. Određeno kritično stanje može biti stabilno. To je ono što se navodi u izvještaju. Stabilno ne znači veliko napredovanje ili potpuni oporavak.

Prof. GV: To je uobičajeno, zar ne? To se stalno događa.

Dr. NR: To se događa iz dana u dan. U stvari, mi možemo vidjeti u stanju kritične njege da se stvari mogu promijeniti od jutra do večeri. Kao liječnici mi se s time susrećemo stalno. Ljudi koji mogu misliti da ćemo ih sutra otpustiti mogu se odjednom poslije podne razboljeti. Iz nekog razloga ljudi se odjednom mogu početi oporavljati. Kao liječnici mi možemo vidjeti da se stanje mijenja iz sata u sat, iz dana u dan. Jako je teško liječniku koji daje izvještaj da se upušta u najsitnije pojedinosti. U stvari, kada dajete previše pojedinosti običnim ljudima tada oni budu zbunjeni i to bi moglo stvoriti nepotrebnu uznemirenost. Iako smo mi ljudi medicinske struke, ponekad samo oni među nama koji su specijalizirani za neko određeno područje mogu jasno razumjeti stanje stvari. Zato je jako teško da laik razumije sve činjenice. To je razlog zašto izvještaji izgledaju monotono i čini se da su isti, ali ne možemo učiniti ništa drugo.

Prof. GV: Ova vrsta nestalnosti je uobičajena?

Dr. NR: Događa se kod velikog broja bolesnika. Rekao sam da je Svamijevo tijelo 85 godina staro. Želio bih se ispraviti. To kažem kao liječnik, ali kao poklonici mi svi znamo da je On izvan područja vremena - kālatīthaya, On je bio tamo, On je ovdje i On će biti tamo s nama zauvijek. Tako da bih se, kao poklonik, želio ispraviti i reći daje On utjelovljenje vremena - kālaya i Onaj koji nadilazi vrijeme - kālatītaya. No, kao liječnik, budući da je Njegovo tijelo prešlo 85 godina, postupak oporavka je polagan.

Prof. GV: U redu, mogu li vam sada postaviti pitanje koje je s time povezano? Mnogi ljudi prigovaraju i mi smo čuli te prigovore od strane ljudi koji su dolazili ovamo nekoliko godina i koji su na mnoge načine bili povezani sa Svamijem. Oni svi dolaze ovamo i žele vidjeti Svamija. No, nikome od njih to nije dozvoljeno. Kažu da je sve što žele samo na kratko baciti pogled na Svamija. Što bismo izgubili kada bi nam bilo dozvoljeno da pogledamo iz daljine? To je njihovo stanovište. Ja ga ne pokušavam braniti ili nešto slično. No, vi ste liječnik, vi znate kako je potrebno brinuti se o bolesnicima čije je stanje kritično. Kakvo je ispravno postupanje - dharma liječnika koji stavljen u tu situaciju? Možda vi možete objasniti slušateljstvu zašto se to čini.

Dr. NR: Svakako! Kao prvo želio bih reći da mi kao poklonici obožavamo Svamija i željeli bi Ga barem samo nakratko vidjeti. U to nema sumnje. Mnogi su ljudi došli, članovi naših obitelji, rođaci liječnika i mnogi drugi. Velikom broju njih, iako su liječnici, nije dozvoljeno da dođu i vide Svamija. Mi Ga svi volimo vidjeti. No, istinu govoreći, kao liječnik, kada se bolesnik nalazi na intenzivnoj njezi potrebno je poštovati određena pravila i odredbe koji se odnose na sigurnost isto kao i na privatnost bolesnika. To je standardni medicinski postupak koji se provodi širom svijeta u dobrim bolnicama.

Na primjer, u Sjedinjenim Američkim Državama mi imamo nešto što se naziva Zakon o primjeni i odgovornosti zdravstvenog osiguranja (Health Insurance Portability and Accountability Act - HIPAA). Nikada ne smijete objaviti nikakvu informaciju o bilo kojem pacijentu javnosti ili osobama iz vašeg ureda ili bolnice. Za to biste zakonski odgovarali. Mogu vam za to dati jedan primjer. Mi odlazimo pružati medicinske usluge u Americi u dijelove grada gdje živi sirotinja. Čak niti tamo ne smijemo snimiti fotografiju ako ne dobijemo pisanu dozvolu od osobe kojoj je pružena usluga. To predstavlja poštovanje ljudskih prava i privatnosti u općem smislu. No, ono što je još važnije, kada se osoba nalazi na odjelu za intenzivnu njegu, općenito dolazi do slabljenja imuniteta, jako je osjetljiva i podložna infekciji. Tako da uvijek kada netko uđe, on izlaže bolesnika većoj infekciji i na taj način odgađa i produžuje oporavak. To je najveća loša usluga koju možete učiniti. Ako stvarno volite Svamija tada molite za Njega, ali molim vas, nemojte pokušavati da Ga sada posjetite.

Radi se i o tome da liječnici koji su na odjelu za intenzivnu njegu vode toliku brigu i jako su zaposleni brinući se o pacijentima. Posjetitelji ih ometaju u koncentraciji i predanom radu i sprečavaju liječnike da pruže najbolju moguću medicinsku skrb. To je razlog zašto posjeti bolesnicima koji se nalaze na odjelu za intenzivnu njegu baš i nisu preporučljivi. Pored toga, to je i standardna medicinska praksa. Čak ni članovima moje obitelji koji su i sami liječnici nije dozvoljen pristup. Općenito govoreći, praksa je, čak i u Sjedinjenim Američkim državama da liječnici koji aktivno sudjeluju u medicinskoj skrbi za bolesnika, što znači liječnici koji su nadležni i liječnici savjetnici su jedine osobe kojima je dozvoljeno da vide bolesnika. U protivnom to ne bi bilo praktično za upravljanje i provođenje dobre i odgovarajuće skrbi. Ne samo da moramo poštovati pravila za dobrobit onoga Kojeg volimo. Svami od nas traži da poštujemo zakon zemlje, neovisno o tome kakva bila pravila i odredbe. To je naše ispravno postupanje - dharma i dužnost i kao što sam već rekao, iako bismo mi kao poklonici voljeli baciti barem nakratko pogled u ovom trenutku to nije ispravno. Čak i svi stariji članovi Zaklade poštuju ta pravila. Zato molimo sve poklonike da se tome prilagode.

Prof. GV: Mislim da ste ovdje dali naglasak na dvije važne stvari. Kao prvo, kada biste dopustili ulazak jednoj osobi tada biste morali dopustiti i mnogima drugima jer bi svatko pokušao ostvariti pravo na tu povlasticu. A svatko od njih bi ometao liječnike u radu. Kao drugo, oni bi samo stvorili još veću mogućnost zaraze i tako opteretili bolesnika. To je oboje u potpunosti nepotrebno. Upravo sam se prisjetio da čak i u našim hramovima nikome nije dozvoljeno da ulazi u svetište (Sanctum Sanctorum - garbha gõha) osim svećenicima. Ako želite daršan Gospoda tada morate stajati vani. Dobro, to smo sada dobro razumjeli ili sam barem ja razumio a nadam se da će razumjeti i svi ostali.

Spomenuli ste bolnice u Sjedinjenim Američkim državama. Želio bih vam postaviti jedno malo pitanje u vezi s time. Vi ste bili u Americi možda otprilike četiri i pol desetljeća i imate veliko iskustvo što se tiče bolnica tamo. Radili ste u mnogima od njih, uključujući i one najbolje. Kako biste usporedili liječenje koje je pruženo Svamiju s vrstom pažnje koja se posvećuje bolesniku koji je u otprilike istom stanju koja bi mu bila pružena u Americi?

Dr. NR: Jako mi je drago što ste postavili to pitanje. Ja sam radio kao liječnik oko četrdeset godina u Sjedinjenim Američkim Državama a isto tako sam dolazio u Sri Sathya Sai Institut za medicinske znanosti u Puttaparthi od vremena kada je utemeljen. U ovoj bolnici koju je Bhagavān izgradio kako bi se u njoj mogle pružati usluge cjelokupnom čovječanstvu, uviđam dva važna vida pružanja zdravstvene zaštite. Jedan je profesionalna stručnost i vrsta fakultetskog osoblja koja pruža usluge a drugi je opremljenost i uvjeti raspoloživi za pružanje zdravstvene zaštite. Treći važan vid, kao što Svami kaže, je idealna zdravstvena zaštite, koja uključuje provođenje s ljubavlju i suosjećanjem što, na sreću, svi Sai liječnici uključujući i bolničko osoblje i pomoćno osoblje čini. Ovdje imamo vrhunsku medicinsku opremu na kojoj je Svami inzistirao od samog početka. On je rekao da samo zato što pružamo usluge siromašnima ne znači i da bi ta usluga trebala biti oskudna.

Prof. GV: Ta vam je napomena jako dobra.

Dr. NR: Zato bismo trebali nastojati pružati najbolju moguću uslugu. Običavao je inzistirati i zahtijevati da nikada ne prihvaćamo opremu lošije kvalitete ili rabljenu opremu. Uvijek koristite ono što je novo i dobro, naglašavao je. To je razlog zašto ovdje imamo vrhunsku opremu. Liječnici su ovdje isto tako jako predani i stručni. Razgovarao sam s njima, to su dobri liječnici. Iz razgovora koje sam obavio sa skupinom domaćih liječnika i liječnika koji su u savjetodavnom timu, uvjeren sam da je liječenje koje se Svamiju sada pruža odlično, izuzetno je dobro. U stvari, imamo skupinu liječnika, domaćih liječnika, koji su ovdje stalno u službi i njima pomaže i pridružio im se skup liječnika i savjetnika koji su došli u posjetu iz glavnih bolnica u Bangaloreu, Delhiju, Hyderabadu i neki liječnici koji su došli iz inozemstva.

Neki od liječnika koji su došli iz inozemstva u posjet izuzetni su stručnjaci na području intenzivne njege i kritične njege. Jedan od liječnika je predsjednik American College of Chest Physicians, drugi je ravnatelj Pulmonary and Critical Care Medicine na Emony University u Atlanti dok je treći iz Colorado Health Sciences. Tako da imamo ovdje velik broj poznatih i uvaženih liječnika iz inozemstva isto kao i domaće liječnike. Isto sam tako nedavno sreo dobro poznatog hepatologa i gastroenterologa iz Hyderabada koji je bio u posjetu i pomagao je u Svamijevom liječenju. Tako da ovdje imamo izuzetno uvažene i kvalificirane liječnike iz cijeloga svijeta koji vode brigu i svi su oni istoga mišljenja - da je Svamiju pružena najbolja moguća liječnička skrb.

Isto bi se tako trebali podsjetiti da se među stručnjacima mogu pojaviti različita gledišta, ali općenito svi su suglasni da Mu je pružena najbolja moguća medicinska zaštita.

Još jedna stvar koju bi ovdje trebalo spomenuti je da svi oni, bilo da se radi o liječnicima koji su u posjeti iz inozemstva ili onima koji su iz Indije, zadivljeni i nevjerojatno oduševljeni predanošću i ljubavi s kojom se liječnici brinu o Svamiju, oni služe Svamija dan i noć žrtvujući vrijeme svojeg spavanja. Oni su istinski primjer Saijeve idealne zdravstvene zaštite. Ukratko, Svamiju je pružena vrhunska i najbolja moguća medicinska skrb.

Prof. GV: To je stvarno jako ohrabrujuće, dr. Reddy. A sada, prije no što postavim sljedeće pitanje, želio bih nešto reći. Dr. Safaya, ravnatelj bolnice, uvijek mi običava reći da je u ovoj bolnici pacijent Bog. To je, naravno, bilo rečeno u određenom smislu. No, sada se dogodilo da je Bog sam postao pacijent, vjerojatno zato da bi nas nečemu poučio. Ne znam. No, da se vratim na praktične pojedinosti. Upotrijebili ste pojam - intenzivist. Mogao bih pretpostaviti što to znači. No nikada do sada nisam čuo za taj pojam. Možete li nam, molim vas, objasniti što to znači i što točno radi intenzivist?

Dr. NR: Jednostavno rečeno, laičkim jezikom, to liječnik koji skrbi o bolesniku koji se nalazi na odjelu intenzivne njege je intenzivist. Mi koristimo pojam intenzivna njega i kritična njega naizmjenično. Dakle, to su intenzivisti ili specijalisti za kritičnu skrb. Svaka osoba koja se specijalizira za skrb o potrebama pacijenata koji se nalaze na odjelu intenzivne njege naziva se intenzivist ili specijalist za kritičnu skrb. Budimo ovdje oprezni. Postoji još jedna riječ a to je 'internist'. To su liječnici opće prakse koji se skrbe za opće medicinske probleme a nakon toga se specijaliziraju za različitim područjima kao što je kardiologija, plućne bolesti, anesteziologija i tome slično. Nakon što ste se specijalizirali na tom području postoji još jedna specijalizacija koja se naziva kritična skrb ili intenzivna skrb. To je tečaj koji traje dvije godine nakon kojeg se polaže ispit pred komisijom i po završetku ih se smatra specijalistima za kritičnu skrb.

Kao što sam vam spomenuo, došli su intenzivisti iz Delhija i Bangalorea a sada su ovdje trojica iz Sjedinjenih Američkih Država. Oni su svi specijalisti za kritičnu skrb. Oni imaju kvalifikaciju iz područja interne medicine, kardiologije, pulmologije a isto tako i kritične skrbi. Tako da su posebno usredotočili svoju pažnju na to kako skrbiti o pacijentu kada se nalaze na intenzivnoj njezi zato što ti pacijenti imaju višestruke probleme u koje je uključeno više organa i sustava. Zbog toga je potrebno da budu izuzetno pronicljivi te da imaju poseban način pristupa i vođenja brige o pacijentu a u isto vrijeme da koordiniraju napore specijalista s ostalih područja koji vode brigu o pacijentu. Taj je pristup nov i značajno je područje koje se razvija širom svijeta, posebno kada se vodi briga o pacijentima koji se nalaze na intenzivnoj njezi.

Prof. GV: Kao što sam razumio, intenzivist koordinira s drugim specijalistima kao što su pulmolozi, nefrolozi i kardiolozi koji se brinu o pacijentu na svojem određenom području i osigurava da sve upute budu ispravno primijenjene na ispravan način imajući u vidu ispravno postupanje - dharma i postupke u odjelu za kritičnu njegu. Je li tako?

Dr. NR: Da. Na primjer, u ovom slučaju, Svami je imao kardiologe i kardiokirurge koji su se brinuli o Njemu. Nefrolozi, anesteziolozi, endokrinolozi, oftalmolozi i gastroenterolozi, svaki specijalist na svojem području, isto tako su Ga pregledali. Svatko od njih se usredotočio na svoje područje specijalnosti dok intenzivist ili specijalisti za kritičnu skrb ima svoju vlastitu specijalnost kao što je kardiologija, pulmologija ili anesteziologija. Pored toga, oni se usredotočuju na šire područje cjelokupne potpune skrbi za pacijenta. Oni surađuju sa specijalistima svih područja koji su potrebni i istovremeno vrše koordinaciju te primaju informacije od ostalih specijalista. U tome se sastoji njihova posebna stručnost. To je zaista potrebno u dobrom i djelotvornom pružanju medicinske skrbi.

Prof. GV: Pretpostavljam da te osobe većinu vremena provode na odjelu za intenzivnu njegu i stvarno znaju što tamo nije potrebno činiti!

Dr. NR: Da, u pravu ste! Većina tih ljudi čak niti ne provodi praksu u ambulantama jer su previše zaposleni oko tih izuzetno akutnih i kritično bolesnih pacijenata. Tako da je većina njihovog vremena, kao što ste to jasno spomenuli, koje provode u bolnici briga o tim pacijentima.

Prof. GV: Oni znaju na koji način reagirati na situaciju iz minute u minutu.

Dr. NR: Da i to je od izuzetne važnosti. To je zašto su oni intenzivisti ili specijalisti s područja kritične skrbi jer, kao što sam to već prije rekao, stvari se mogu promijeniti iz minute u minutu, iz sata u sat, tako da bi trebali biti uhodani na koji način odmah odgovoriti na promijenjene uvjete kod pacijenta.

Prof. GV: Ovo je za mene bilo izuzetno poučno, nema granica onome što čovjek može naučiti! Dopustite mi da sada nastavim. Kao što vam je poznato Svami je bio primljen u bolnicu poslije podne 28. ožujka oko 16 sati i ja sam tamo bio. Vjerujem da je to bilo zbog toga što mu je srce nepravilno kucalo tako da su Mu ugradili pacemaker. Nakon toga je liječnički izvještaj počeo izvještavati o plućima, bubrezima i tako dalje. To je uznemirilo mnoge ljude, uključujući i mene. Svami je otišao u bolnicu zbog poteškoća sa srcem, a što se to sada događa? Zašto sada spominju pluća i sve ostalo? Mora da postoji nešto u pozadini svega toga. Možda smo uspaničeni zbog toga što nismo učili o tim stvarima i zbog neznanja. Možete li nam pomoći kako bismo razumjeli sve to s medicinskog gledišta i kako biste nas umirili?

Dr. NR: Jedna stvar na koju se moramo podsjetiti je da je tijelo mehanizam u kojem je sve međusobno uvjetovano i sve međusobno povezano. Pretpostavimo, na primjer, ako netko ima dijabetes mi ne možemo reći da ima samo šećernu bolest. Ne radi se samo o tome jer ona djeluje na oči, bubrege, živčani sustav i na taj način utječe na mnoge organe u našem tijelu. Isto tako, Svami je otišao u bolnicu zbog nepravilnog otkucaja srca ili isprekidanog srčanog zastoja tako da su ugradili pacemaker. Nakon toga su Ga pozorno promatrali. Kao posljedica postupka Njegov se srčani tlak spustio, jer, kao što znate, srce je pumpa. Srce ima dvije vrste djelovanja. Jedno je aktivnost pumpanja koje je djelovanje mehaničke prirode dok je drugo djelovanje električne prirode. Oni su se pobrinuli za električni problem tako da su ugradili pacemaker jer je nepravilni rad srca po svojoj prirodi električni problem. Nastojali su ga riješiti ugradnjom pacemakera.

U međuvremenu je dio koji je nadležan za pumpanje počeo stvarati male poteškoće tako da je krvni tlak pao. Srce je glavna pumpa koja opskrbljuje krvlju sve organe u tijelu, bilo da se radi o mozgu, bubrezima, udovima ili bilo kojem drugom dijelu. Kada krvni tlak padne, čak i ako se radi o kratkotrajnom snižavanju, to utječe na rad drugih organa. To je razlog zašto je došlo do slabljenja rada bubrega tako da smo morali napraviti dijalizu. Plućima je isto tako trebalo pomoći tako da je priključen na uređaj za disanje. Isto tako se smanjio i rad jetra jer se smanjila opskrba krvlju i opala je razina kisika. To je ono što mi nazivamo prirodni slijed događaja jer su u tijelu svi organi međusobno povezani i to nije ništa neobično. To se događa i mi nailazimo na to kod pacijenata koji se nalaze na odjelima kritične skrbi.

Prof. GV: Ovo je umirujuće i ja pretpostavljam da su tada počeli pružati pomoć različitim organima priključivanjem na uređaj za disanje, obavljanjem dijalize i slično. Jesam li u pravu?

Dr. NR: Da. Na primjer, ako pluća ne funkcioniraju dobro ili ako se mišići ne mogu stezati, tada im je na neki način potrebno pomoći dok se ne počnu oporavljati. Jednom kada se oporave, a postoje pokazatelji koje liječnici koriste kako bi izmjerili napredovanje, kako mi nazivamo dok ne počne razdoblje odvikavanja sve dok ne dođe dan kada s time prekidamo. Na sličan su način pokušali pomoći i bubrezima. Bubrezi oslobađaju tijelo od otrova putem urina. Kada to bubrezi nisu u stanju činiti dolazi do nagomilavanja otrova i u sustavu se akumuliraju određene tekućine koje predstavljaju teret za srce i pluća. Kada naši vlastiti bubrezi nisu u stanju osloboditi se otrova potrebna nam je pomoć i to nazivamo dijaliza. Svamiju je obavljena dijaliza uz pomoć CRRT uređaja kako bi se tijelo oslobodilo nakupljenih tekućina. Kako se rad bubrega postupno počne poboljšavati učestalost dijalize se smanjuje i pacijent se polako skida s uređaja. Uvijek kada započne radom prirodni mehanizam tijela, tada se tijelo samo izliječi i jednom kada oporavi polako se može prestati s pomoći izvana. Mi se nadamo i upućujemo Mu molitve, budući da je On Bog, samo svojom voljom - sankalpa u trenutku On može učiniti da se sve oporavi i funkcionira normalno. Ali, sada i ovdje kao liječnik, govorim vam o tome kako mi podržavamo sustav do trenutka dok se tijelo prirodno ne oporavi i ne preuzme funkcije.

Prof. GV: Kada ste pričali o svemu tome sjetio sam se nečega. Mi smo ovdje u studiju i ovisimo o električnoj struji. No, mi znamo kakav je sustav opskrbe električnom energijom kod nas, nikada se ne zna kada će struje nestati. Zato moramo imati sustav za potporu u slučaju nestanka električne energije, kada nestane struje on se automatski uključuje kako bi nam pomogao. Pretpostavljam da je sve to pomaganje organima i uređaji koji služe za pomoć, pokrenuto na isti način jer srce nije radilo kako bi s dovoljno krvi opskrbilo organe.

Dr. NR: To je dobra usporedba.

Prof. GV: Mi smo do sada dosta razgovarali o Svamijevom zdravlju s medicinske točke gledišta. Znamo ih prošlosti ovoj avatara, vraćajući se u 50.-te godine i tako dalje, bilo je puno slučajeva kada je Svami bio jako bolestan, a posebno se sada prisjećam na bolest koja Ga je svladala upravo prije Gurupurnime 1963. godine, što je profesor Kasturi zabilježio na izuzetno slikovit način. Koliko se mogu prisjetiti Svami je bio paraliziran, a nakon toga je imao i srčani napad, sve istovremeno. Sve je izgledalo kao nevjerojatna kriza. Nakon toga se iz toga izvukao na izuzetno dramatičan način. Samo je po sebi poprskao vodu na sam dan Gurupurnime, ustao je i održao govor u trajanju od sat vremena. Govor je završio pjevanjem bhajana Subramanyam Subramnyam čiji je ritam izuzetno brz. To je samo jedan od zadivljujućih događaja.

Drugi je slučaj sa upalom slijepog crijeva koji se zbio u Goi. Cijeli medicinski koledž se tamo skupio. Odjednom, On je ustao i rekao da pripreme sve za pjevanje bhajana, otišao je u kupaonicu, otuširao se, obrijao, odjenuo haljinu i izišao svjež kao ruža. Takve su se stvari događale. Bilo je slučajeva kada je na sebe preuzimao bolest nekoga drugoga, čak i lomove kostiju i srčane napade, bezbrojne bolesti od prehlada i kašlja sve do paralize i moždanog udara. No ovoga se puta nešto dogodilo Njegovom tijelu.

U stvari, prvi puta kada sam to vidio bio sam prorektor. Često me je običavao pozvati u sobu za razgovore i primijetio sam da je nokat na jednom od Njegovih nožnih palčeva crn. Upitao sam Svamija što je to. On je odgovorio: 'Udario sam palcem u prag.' Nisam znao da se tako nešto događa Bogu. Rekao sam: 'Svami, kako Ti se to dogodilo?' Odvratio je: 'Kako se događa tebi, tako se događa i Meni.' Rekao sam: 'Svami, mora da je jako boljelo.' Odvratio je: 'Naravno, što bi drugo mogao pomisliti.' Tada sam Mu rekao: 'Svami, sutra je Ganešin dan, Vinayaka Chathurthi i Ti obično odjeneš dugačku haljinu. Tvoj palac se neće vidjeti, svatko će Te pokušati uhvatiti za nogu a to će biti jako bolno.' Odvratio je: 'Da, to će biti bolno. Ali, mogu li reći poklonicima da Mi ne prilaze? Ako učiniš nešto slično zavrnut ću ti vrat,' i zamolio me da o tome šutim. Rekao je: 'Poklonici dolaze zbog Mene a ne zbog tebe. Ako žele padanamaskar onda će ga i imati.'

Prisjetio sam se spjeva iz Shivananda Lahari u kojem Adi Shankara oplakuje Śivu: 'O, Śiva! Ti si tako umoran nakon što si otplesao svoj kozmički ples - Śiva tāndava a sva božanstva - deva nisu čak ni skinula svoje krune, to mora da je ozlijedilo tvoja stopala.' To je bilo jako dirljivo. No, ovdje mi vidimo potpuno drugu vrstu božanske igre - līlā u kojoj Svami podnosi bol. Kao Rāmā on je podnosio bol u vidu odvojenosti, tjeskobe i svih tih stvari, ali ovdje se radi o fizičkoj boli koju tijelo podnosi. To je potpuno zbunjujuće i nikada do sada nismo imali takvu situaciju. Do neke mjere bila je prisutna kada je imao frakturu 2003. godine. Sada bih vas želio pitati, kao poklonika, kako ste se osjećali kada ste za to čuli u Americi? Bili ste u Americi kada se sve ovo dogodilo, zar ne?

Dr. NR: Kao poklonik koji voli i obožava Svamija, bilo je jako tužno i bolno čuti za to. I sami ste lijepo naveli mnoge događaje i slučajeve kada je Svami preuzeo bol i bolest poklonika a nakon toga se sam izliječio, a svi su se dogodili u prošlosti. Želio bih spomenuti samo jednu stvar - nitko ne može otkriti Božansku tajnu. Kao što je u drevnim spisima zapisano - Bog je izvan područja poimanja uma i intelekta. Nitko ne može razumjeti Svamijevu stvarnost. Ovo je izuzetno važno i želio bih navesti ono što je Svami otkrio o Sebi kao izraz beskrajne dobrote i ljubavi 17. svibnja 1968. godine tijekom održavanja Prve svjetske konferencije u Dharmakshetri u Bombayu:

Ovo je ljudski lik u kojem svaki Božanski entitet, svako Božansko načelo, da tako kažemo, sva imena i svi likovi koje je čovjek pripisao Bogu izraženo. Nemojte dozvoliti da vas sumnja zavede. Samo ako na oltar svojega srca postavite čvrstu vjeru u Moju božanskost, možete osvojiti uvid u Moju stvarnost. Umjesto da se krećete amo-tamo poput klatna na satu, jedan trenutak ispunjeni predanošću a drugi nevjericom, nikada nećete uspjeti u spoznaji istine i osvojiti blaženstvo. Vaša je velika sreća što vam je pružena prilika da doživite blaženstvo viđenja lika koji je svi likovi Bogova - sarvadaivatvasvarūpa sada i u ovom životu.

Ovdje bih želio dodati nešto u odnosu na napomenu koju ste dali. Svami je rekao da istinski vi ne možete razumjeti prirodu Moje stvarnosti ni danas ni nakon tisuću godina postojane pokore i ustrajnog preispitivanja, čak i ako se cjelokupno čovječanstvo udruži u tom nastojanju.

To pokazuje da ljudi imaju svoje zamisli o tome kako je Svami preuzeo negativno djelovanje - karma, Svami je preuzeo nečiju bolest, Svami je učinio to zbog ovog ili onog razloga i tome slično. Ovdje Svami govori: 'Ne pokušavajte Me razumjeti.' On mi je isto tako osobno nekoliko puta rekao: 'Ti si doživio Moju ljubav i Moju božanskost. Sada samo podijeli s drugima tu ljubav i božanskost.' Mi nikada ne možemo analizirati božanskost i kada se Bog pojavi u ljudskom liku, kao što ste spomenuli kada ste govorili o Rāmi, On je plakao kao svako drugo ljudsko biće zbog Sīte. Kada je došao Krišna, On je stigao kao ambasador i učinio da Njegova misija doživi neuspjeh te dopustio da bude vezan od strane tih ljudi. Kada je došao Isus On je dopustio da bude raspet na križu.

Zašto se Bog pojavljuje u ljudskom liku? To je lijepo objašnjeno u Vishnu Sshasranama: Kada Bog poprimi ljudski lik, On to čini kao bi nas smeo. On bi se igrao kao ljudsko biće a istodobno bio božanski. Prema mojem skromnom mišljenju, ova Božanska predstava, na način kako se odvija, je Njegova volja - sankalpa i mi ćemo iz ovoga puno naučiti i to je za naše najviše dobro jer Svami kaže da se bez Njegove volje niti vlat trave ne može pomaknuti! Čak se i u Kuranu spominje da čak niti suhi list ne može otpasti s grane bez Božje volje. Ovo je Njegova volja i služi najvišem dobru i upravo sada mogu vidjeti dobro koje se javlja u obliku snage i jačine duhovne prakse - sādhanā koju sada provode ljudi širom svijeta. Isto tako i osjećaj jedinstva koji okuplja ljude u zajedništvu. Mi se stvarno i intenzivno nadamo da će Svami izići iz ovoga na način kao što je to činio i prije i biti ponovno među nama, pružajući nam priliku da uživamo u Njegovom prelijepom daršanu, blagoslovu i slatkim riječima ispunjenim ljubavlju.

Prof. GV: Dok ste ovo govorili, podsjetio sam se stvari koje je zabilježio pokojni profesor Kasturi. Mislim da je to bilo nakon događaja tijekom Gurupurnime 1963. godine. Svami se vratio u normalno stanje i poklonici su ponovno pjevali s Njime. Jedan od njih, tipični poklonik je rekao: 'Svami, ni ne znaš kroz kakav smo pakao prošli kada si nas stavio na ispit tijekom osam dana, proživjeli smo toliko tjeskobe. Zašto preuzimaš na sebe svu tu patnju?' Čovjek je zaboravio da je Bog patio. Znati li što mu je Svami na to odgovorio? Rekao je: 'Nemoj govoriti poput neuka čovjeka. Tjeskoba koju ste osjećali tijekom posljednjih osam dana ne biste osjećali za Mene u osam života - janman. Ja sam pritisnuo gumb za brzo premotavanje kako bih vas doveo bliže Sebi.' Upotrijebio je način izražavanja koji se danas koristi.

Dr. NR: Ovo je lijepo otkriće.

Prof. GV: Mi jedva da i pomišljamo na Boga.

Dr. NR: Da, dobro je da ste to spomenuli. Slijedit ću vas i spomenuti još jedan slučaj. Ovo se dogodilo prije 15 ili 20 godina. Vozio sam se sa Svamijem u automobilu. Upitao sam: 'Svami, kako mogu znati jesam li predan?' Svami je odvratio na telugu: 'Ako je snažna tvoja težnja za Bogom tada si predan.' Kao što je Ramakrishna Paramahamsa rekao: 'Ljudi će isplakati vrč suza zbog obitelji. No, ako ćete ustrajno plakati za Bogom nakon tri dana ćete imati daršan Gospoda.' Osjećam da nam Svami daje priliku da to učinimo. Susreo sam velik broj poklonika čiji su umovi i srca sada u potpunosti usredotočeni na Svamija. Oni pitaju što mogu učiniti za Svamija umjesto da pitaju što mogu dobiti od Svamija.

Postoje tisuće liječnika koji su Svamijevi poklonici i mnogi od njih su visoki dužnosnici i predsjednici mnogih odjela u glavnim medicinskim školama i oni žele doći i služiti Svamiju. Obzirno sam im rekao da postoji samo ograničeni broj ljudi koji mogu fizički služiti Svamiju. Ostali, usprkos tome što su liječnici, najbolje što mogu učiniti je da se mole za Svamija.

Ovo je navod Svamijevih riječi: 'Ustrajna molitva poklonika je Moj lijek. Ovo tijelo nije Moje, ono je vaše. Zato je vaša dužnost da se brinete za Moje tijelo.' Kako ćemo to učiniti? Ustrajnom molitvom, jer smo već puno puta čuli da je Bog dirnut i potaknut molitvama. Ovo je vrijeme kada svi mi moramo pojačati svoju duhovnu praksu - sādhanā i Svami nam za to pruža priliku i sretan sam što to mnogi poklonici i čine. Želio bih da možemo učiniti više toga jer samo poniranjem u nutrinu možemo Mu ugoditi. Svami kaže da iako smo svi zabrinuti za Njegovu prehranu, On je rekao: 'Blaženstvo je Moja hrana.' Ako mi kao poklonici provodimo u djelo Njegova učenja i budemo u blaženstvu, tada će i Svamijevo tijelo biti nahranjeno.

Sada vam govorim kao poklonik a ne kao liječnik. Naravno da Mu daju primjerenu hranu i provode primjereno liječenje, ali kako poklonici trebamo se okrenuti prema nutrini i provoditi u djelo Njegova učenja. To je razlog zašto je u Lalitha Sahasranama zapisano da samo kada se okrenemo prema unutra možemo doseći Boga. To je jedan od najljepših stihova u tom spjevu. Svami nam svima pruža priliku da se okrenemo prema unutra i duboko uronimo u Njegova učenja i njihovu primjenu.

Prof. GV: U odnosu na to želio bih dodati samo jednu malu napomenu prije nego što završimo. U stvari, to je podsjećanje na ono što je Svami rekao na Svoj uobičajen, jednostavan način. Svami kaže da predanost nije nešto čega malo ima pa nema. Želio bih to usporediti s električnom energijom. U današnje vrijeme struje ima pa nestane. On je rekao da ona nije poput uniforme koju policajac odjene kada ide na dužnost ili burka koju muslimanka nosi kada izlazi na ulicu. Uvijek mora postojati. Na žalost, mi smo skloni tome da se vratimo na staro jednom kada se Svami oporavi i zaboravimo na Njegova učenja. Drago mi je što ste spomenuli Njegova učenja. Barem bismo se sada trebali ozbiljno vratiti Njegovim učenjima.

Jedna od stvari koja me zabrinjava je što nam mnogi ljudi pišu o glasinama koje čuju. Uznemirenost je jedna stvar, no kako doznajete za glasine? Zato što ste na njih usmjereni. U protivnom one do vas ne bi stigle. To su neke od lekcija koje bi trebali naučiti. Vrijeme je da počnemo biti ozbiljni. Govorili ste o vedani, parithapam i svemu tome. Ako to stvarno ne cijenimo, tada toga neće ni biti. To ne bi trebalo biti samo ovaj trenutak i prolazno. Ne znam slažete li se sa mnom, ali kao učitelj osjećam da Bog dolazi kao učitelj nama kako bismo naučili i ako to ne naučimo tada smo loši đaci.

Dr. NR: To je jako važno. To ne može biti nešto privremeno. To je razlog zašto Svami kaže: Stalno promišljajte o Bogu, cijelo vrijeme, posvuda i u svim okolnostima. U protivnom, kaže, vi ste povremeni poklonik a želite sve povlastice. U Gīti Gospod Krišna lijepo kaže: 'Ja ću se pobrinuti.' No, pod kojim uvjetima? 'Ako misliš na Mene stalno, ja ću se pobrinuti.' Ljudi žele da se On za njih pobrine a da ne misle stalno na Njega.

Želio bih podijeliti sa slušateljima još nešto važno. U istom je govoru Svami rekao kako na najbolji način upotrijebiti ono što Svami pruža. On kaže: 'Iskoristite priliku druženja sa Mnom koliko je god to moguće i nastojite što je brže moguće i najbolje što možete slijediti upute koje sam vam davao. Poštovanje Mojih uputa je dovoljno. To će vam donijeti više dobrobiti nego stroga pokora. Primjenjujte istinu, ispravnost, mir i ljubav koji su Mi dragi. Odlučite da slijedite te uzore, uvijek.'

To je razlog zašto nam se Svami uvijek obraća kao Utjelovljenja božanskog ātmana - divyātmasvarūpalara. Međutim, on nas nikada ne naziva poklonicima - bhaktūlara jer kaže kako nitko nije primjeren da ponese taj naziv. Svami nas podsjeća da smo mi utjelovljenja božanskog atmana i božanske ljubavi i ovo je vrijeme da mi kao poklonici želimo ugoditi Svamiju, a Svami nam govori da ćemo Mu ugoditi samo tako da slijedimo Njegove upute. Koje su Njegove upute? Samo spoznaja da sm mi utjelovljenja božanskog atmana i božanske ljubavi! Trebali bismo spoznati to i pomoći našim bližnjima da to spoznaju i izraze svoju božanskost, umjesto da se upuštaju u ogovaranje, širenje glasina i slično.

U stvari, Svami je rekao u Svojem govoru iz 2002. godine da širenje onoga što je krivo i lažno predstavlja najveći grijeh. Tu ćemo karmu morati otplaćivati tijekom mnogih života. Zašto onda prosljeđujemo e-mailove s tim glasinama i ogovaranjem? Postoje službene stranice Publication Division i Radio Sai koje provode prekrasno služenje objavljivanjem službenih izvještaja dr. Safaye. Držimo se toga i nemojmo rasipati vrijeme i energiju. Možemo se okrenuti prema nutrini i spoznati da Svami želi da svi steknemo naslov: Shrunwanthuvisye Amruthasya Puthraha. Svi bismo trebali spoznati da smo djeca besmrtnosti a to ćemo učiniti putem otklanjanja nemoralnosti. Ne možemo činiti nemoralna djela i širiti glasine ili ogovarati na bilo koji način. Ako istinski volimo Svamija tada ne bismo trebali rasipati energiju i vrijeme na ogovaranje i širenje glasina.

Prof. GV: Spomenuli ste - poštujte Moje upute. Završit ću navođenjem dvije riječi koje se na neki način odnose na to jer se radi o liječnicima i o tome što je Svami rekao za liječnike. Ako ste bolesni, kaže Svami, tada ćete otići k liječniku. Što će liječnik učiniti? On će vam dati lijek i propisati način prehrane. Lijek je aushadham. Način prehrane je pathyam. Ljudi mi dolaze s bolestima. Kao i liječnik i ja im dajem aushadham i pathyam.

Što je Svamijev aushadham? To je izgovaranje božjeg imena - namasmarana. Što je Svamijev pathyam? Poštujte Moje zapovjedi. To je tako jednostavno. Ovom prlikom, kada govorimo o tome kako liječnici liječe Svamija jako je korisno i primjereno da se podsjetimo na to kako nam je Svami dao upute kao božanski liječnik.

Dr. NR: To je prekrasna završna napomena. U stvari, ja sam ju upotrijebio u jednom od mojih govora i Svamiju se svidjela jer je nekoliko puta ponovio: 'Trebali bismo izliječiti bolest koja potječe iz materijalnog svijeta, bolest svjetovnosti - bhāvaroga.

 

Prof. GV: Želio bih završiti riječima da je bilo stvarno lijepo od vas što ste odvojili nešto vremena. Ja znam da ste jako zauzeti, posebno danas. No, ipak ste bili tako ljubazni. Ne samo da ste podijelili s nama puno od svog medicinskog znanja već isto tako i vašeg duhovnog uvida.

Više od svega ostalog, mi smo nosili teret uznemirenosti poklonika širom svijeta i nismo imali načina kako ih uvjeriti s medicinskog gledišta. Vi ste nam u tome neizmjerno pomogli i za to vam dugujemo zahvalnost. Hvala vam još jednom u ime svih nas ovdje u studiju kao i slušatelja/čitatelja širom svijeta. Nadam se da sljedeći puta kada ćemo se vidjeti ovdje ćemo govoriti o duhovnosti a ne o ovakvim temama. Hvala vam najljepša. Sai Ram.

Dr. NR: Ja zahvaljujem Bhagavānu i vama, dr. Venkataraman te cjelokupnom Radio Sai timu te slušateljima/čitateljima što su mi pružili ovu priliku da podijelim Svamijevu poruku i ljubav. Jai Sai Ram!

Dragi čitatelju, je li vam ovaj članak bio od kakve pomoći? Molim vas da podijelite svoje osjećaje sa nama tako što ćete nam pisati na h2h@radiosai.org i navesti svoje ime i zemlju. Hvala vam na vašem vremenu.

Pregled najnovijih komentara Osobne stranice svih članova kluba
MAGIFON - temeljit uvid u Vašu sudbinu

DUHOVNOST U PROSINCU...

PROSINAC...

ASTROLOGIJA, NUMEROLOGIJA I OSTALO

BRZI CHAT

  • Član bglavacbglavac

    Danas je tužan dan. Molimo dragog Boga da se to više nikada ne dogodi. Anđele spavaj u miru. Roditeljima Bože daj snage da ovo izdrže. Iskrena sučut.!

    21.12.2024. 08:11h
  • Član bglavacbglavac

    Dobro jutro dragi magicusi, želim vam lijep i radostan dan. Neka vas svako zlo zaobiđe i neka vas prati samo sreća i ljubav. Lp

    12.12.2024. 06:42h
  • Član bglavacbglavac

    Dragim mališanima želim puno darova u čizmicama!

    06.12.2024. 08:39h
  • Član bglavacbglavac

    Lijep pozdrav Edin. Drago mi je da si svratio .

    30.11.2024. 18:08h
  • Član edin.kecanovicedin.kecanovic

    Hvala Bglavac, također.

    30.11.2024. 15:30h
  • Član bglavacbglavac

    Dragi magicusi, želim vam lijep i sretan vikend. Lp

    30.11.2024. 07:56h
  • Član bglavacbglavac

    dragi magicusi, danas je Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama. Učinimo sve da ih zaštitimo i nasilje već jednom prestane. Lp

    25.11.2024. 08:13h
Cijeli Chat

TAROT I OSTALE METODE

MAGIJA

MAGAZIN

Magicusov besplatni S O S tel. 'SLUŠAMO VAS' za osobe treće dobiMAGIFON - temeljit uvid u Vašu sudbinuPitajte Tarot, besplatni odgovori DA/NEPitaj I ChingAnđeliProricanje runamaSudbinske karte, ciganiceOstvarenje željaLenormand karteLjubavne poruke

OGLASI

Harša knjigeDamanhurSpirit of TaraIndigo svijetPranic HealingSharkUdruga magicusUdruga leptirićiInfo izlog

Jeste li propustili aktivacijsku e-mail poruku?

Javite nam se na info@magicus.info