Odigraj "Tarot DA/NE"

Kalendar događanja

Član cyberbaka

Upisao:

cyberbaka

OBJAVLJENO:

PROČITANO

1025

PUTA

OD 14.01.2018.

Samoorganiziranje!

Samoorganiziranje!
Pomoć i samopomoć. Ideju mi je dala naša Sara, a ja je stavljam na raspravu...

Ovako: Ovaj članak je za  one koji spadaju u kategoriju 50+.

Podigli ste djecu koja nažalost zbog egzistencijalnih razloga nemaju vremena ni za sebe i svoju djecu, a kamoli još za vas i vaše potrebe.

Polako već razmišljate o tome kuda ćete za koju godinu. Pada vam napamet dom za umirovljenike i nemate ništa protiv  odlaska u dom, ali......., domova za starije osobe je premalo, nemoguće je doći na red.

Privatni smještaj je preskup i vrlo malom broju starijh dostupan.

I tako veliki broj starih ljudi osamljeno, tužno i zaboravljeno dotrajava i dokončava svoj život.

Ja vjerujem da je dio rješenja osamljenosti i ostavljenosti u samoorganiziranju i udruživanju u male zajednice radi zajedničkih potreba i kvalitetnijeg života u starosti.

Mislite da je to bajka i da je nemoguće?!

Ja ne mislim. Recimo; ima nas  5. Jedna ima kuću i okućnicu, preostale 4 imaju stanove. Odlučimo živjeti u kući, a 4 stana iznajmiti.

Računica: 5 mirovina+4 najamnine=fond za zajednički život. Fond se može i limitirati tako da svakome od mirovine ostane džeparac. Sve potrebe se podmiruju iz zajedničkog fonda.

Dijele se dužnosti i obveze. Osobnim radom doprinosi koliko tko može. Svi jednako njeguju bolesnog člana svoje male zajednice u fazi bolesti.

Sve se pravno definira i regulira ili kroz formu udruge ili kroz ortački ugovor ili neku drugu pravnu formulaciju da bi svaki član bio siguran i miran.

Nasljednici jednoga dana neće biti zakinuti jer imovina neće biti rasprodana da bi se mogao platiti dom. Rado će vas posjećivati.

Čini vam se kao Utopija?!

Uvjeravam vas da su tako nastajale prve redovničke zajednice i muške i ženske. Okupili su ih zajednički interesi i potrebe, a na okupu su ih držala jasna pravila i iste klauzule za sve članove zajednice.

U pravoslavlju i danas postoje monaške zajednice koje će primiti za monahinju udovicu koja je civilni bračni život provela normalno, možda ima i djecu, ali je ipaak sama. Zauzvrat ona manastiru daruje svoju imovinu.

Mislim da negdje u Italiji postoji i jedna takva katolička zajednica.

Molim sve koji imaju šta reći na ovu temu, da to napišu u komentarima.

Sari hvala za ideju!

KLIKALICE

🔝

KOMENTARI

  • 30.05.2011. 06:11h

    Član srceMerlin4 Saro Sarice, kao da si mi čitala misli. Gledajući pre nekoliko godina seriju \"Zlatne devojke\", došla sam i sama na tu ideju. No nije je ednostavno i realizirati. kada sam to napomenula svojim znankama, sa kojima bi mi bilo prijatno provesti ostatak života, niti jedna nije bila istog mišljenja. U prvom momentu im se je ideja svidela, a onda babe ko babe, počele špekulirati ahahahha. U takvu zejdnicu bi bilo poželjno da uđu oni koji se već od pre dobro poznaju. Istina bio bi i izazov ući u zajednicu sa nepoznatima, ali kada se za takav način života odluči, mora biti dobro preciziran, jer tu popravnog ispita skoro da i nema. Ideja je fantastična. budemo nešto smislili ahahhah
  • 30.05.2011. 08:44h

    Član cyberbakaMerlin4 srce, nema špekulacija, ako je pravno sve definirano i ako zajednicom upravljaju pravila, ista za sve, a ne bilo koji član zajednice. svakako mora biti ostavljena mogućnost da se svaki član te zajednice ima pravo predomisliti i napustiti zajednicu, ako zaključi da mu takav način života ne odgovara. no, treba nekako doskočiti sustavu i trgovanju mjestima u domovima za stare osobe, kao i ostalim zloupotrebama. mislim da bi ovo bio jedan od boljih i učinkovitijih načina, a i humanijih. čekam prijedloge i ideje, naravno, spremna sam i na kritike.
  • 30.05.2011. 09:16h

    Član shadowofsoulMerlin11 imam tetu, koja je stara 83 god., moja teta Ramona (mamina najbolja prijateljica); živi sama, nema djece... i jučer razgovaramo na telefon i kaže da je počela razmišljati kako bi išla u dom... prodala bi stan i otišla u dom (stanuje u 21 m2)... inače, cijene privatnih domova u ZG se kreću (kaže), od 3500-6000 kn mjesečno... njena mirovina je 2.200 kn, a kad bi dala stan, kaže, odmah bi je primili... teško je osobi u kasnoj životnoj dobi mijenjati navike, ali kaže da nema izbora, jer ako legne u krevet, tko će je dvoriti, hraniti itd??
  • 30.05.2011. 10:28h

    Član saraMerlin16 Tema je pogođena i nije važno od kuda je došla ideja. Srce ja osobno ne bih insistirala da to budu osobe koje poznajem od prije. Naime, sa prijateljicama već imaš odnos koji bi se znatno promijenio kada biste zajedno živjele. Prije sam za opciju sa manje poznatim osobama, ali uz dobru provjeru, uz dobro sročen ugovor po kojem i jedna i druga strana mogu \"partnerstvo\" prekinuti bez posljedica - materijalnih! Otprilike, kao kad otkažeš stan platiš najamninu do kraja mjeseca i ideš dalje. Da domovi su skupi, skupi, preskupi, a uz mirovine i eventualno iznajmljivanje stanova svi bi u domaćinstvu živjeli udobno. Ja bih predložila ovu temu za jednu temu mjeseca.
  • 30.05.2011. 10:53h

    Član zeljkaMerlin3 Svaka čast za ideju, zvuči odlično! :-))) Još da se uključi netko od mlađih kao pomoć, savjet, volonterski itd. Možda da bake organiziraju radionice za djecu i mlade - toliko je mudrosti za prenijeti, šteta da sve odnesu sa sobom... Nadahnule ste me da postavim tekst o zajednici mladih koja organizira svoj životni prostor. Bravo za sve aktivne, ne treba čekati da ti netko drugi složi život! Svima sretno! Veliki pozdrav Sari i Srcu iz ZG! :-)))
  • 30.05.2011. 11:13h

    Član saraMerlin16 Ipak od ideje do ralizacije treba vremena. Najteže bi bilo \"prvim grupama\". Pozdrav Željki iz Osijeka!
  • 30.05.2011. 11:24h

    Član iridaMerlin42 A možda bi se za ovakav ogledni projekt mogao dobiti i državni (bespovratni) poticaj, jer bi smanjili teret društvu...???
  • 30.05.2011. 12:28h

    Član srceMerlin4 ja sam ZA! pa bilo kako bilo ahahaha. a što se tiče slobodnog izbora dali se ostai u takvoj zajednici ili ne? Hm! kada čovek donese konačno odluku o svom zadnjem bivanju, to bi trebala biti i konačna. jer nema se u tim nezavidnim godinama niti snage, niti volje za seljakanje. Istina treba izvesno vreme da se čovek prilagodi, navikne na nove uslove života, koji mogu biti i lepi. Ideja je odlična 5+
  • 30.05.2011. 13:05h

    Član ivanaMerlin2 \"društvo\" je suludo... u društvu u kojem je toliki višak stambenog prostora da je prema nekim istraživanjima čak 85% hrvata koji imaju u vlasništvu stambeni prostor, čega nema ni u jednoj suvisloj državi - država potiče stambenu štednju i gradnju... stvari će ići upravo suprotno: plaćat će se porez na višak stambenog prostora iznad nekog prosječnog stambenog standarda po članu domaćinstva, kao i u ostalim državama... i tada će nekretnine zadržati oni vlasnici koji si to zaista mogu i priuštiti... ogroman broj stanova uživaju starije osobe kojima više njihove potrebe i njihov standard zapravo uopće nisu adekvatne veličini prostora u kojem žive... nažalost, starije su osobe krajnje nesklone mijenjati životnu sredinu... i tako ostanu u prevelikom stanu ili kući...
  • 30.05.2011. 13:14h

    Član ivanaMerlin2 ukupno - ovu je ideju potrebno realizirati hitno ili nikad... no, čovjek mora biti spreman na takav suživot, a pomalo je upitno zašto bi bio spremniji na suživot sa svojim vršnjacima koji su mu ipak stranci, nego sa vlastitom djecom... vrijedilo bi vjerovatno ipak pokušati...
  • 30.05.2011. 15:35h

    Član cyberbakaMerlin4 uh ivana, ovim svojim komentarom pokrećeš puno pitanja: - što sa ljudima koji nemaju djecu? - što sa onima čija su se djeca rasula daleko po svijetu i vide ih vrlo rijetko? - živiš li ti s roditeljima? - koliko su ti stara djeca? - ima li itko pravo spriječiti djecu da ostvare svoje snove iz sebičnih razloga da roditelji ne ostanu sami? - a da pričekamo da tvoja djeca ubrazaju tempo, a tebe biologija uspori, pa da te ponovo pitamo...???
  • 30.05.2011. 16:30h

    Član ivanaMerlin2 pitanja zaista i ima puno... i nipošto nisam na njih imuna... trenutno suprug i ja brljamo po dva cijela stana, dok je sin na drugom kraju hrvatske i moj unutrašnji osjećaj kaže da se neće trajno vraćati, ikako je to još relativno rano i teško reći... svakako, već sad imamo ozbiljan višak stambenog prostora... o mojim roditeljima da i ne pričam, oni imaju još više... sve u svemu, nekretnine su divna stvar ako ti ne postanu veći teret nego korist... sve to treba održavati, a trebat će i sve više plaćati... podstanari su isto tako divni i krasni dok uredno plaćaju i dok ne uništavaju... no i tada treba vlasnik s vremena na vrijeme znatno uložiti u održavanje... zeznuto :) nije lako... možda je trebalo naprosto više uživati, a manje zidati...
  • 30.05.2011. 16:36h

    Član srceMerlin4 Meni je ova ideja fantastična. predlažem članak u naš izbor
  • 30.05.2011. 16:44h

    Član ivanaMerlin2 ispravak ( vlastitog ) netočnog navoda: sigurno je trebalo više uživati i manje zidati. ( samo da napomenem da nitko nije dobio društveni stan... sve zidano i dozidavano... )
  • 30.05.2011. 16:47h

    Član srceMerlin4 Ivana daj prokomentiraj članak. o samoj ideji. kakvao je tvoje mišljenje. hvala
  • 30.05.2011. 16:49h

    Član srceMerlin4 mislim o konkretnoj ideji o zbrinjavanju starih ljudi na taj. način
  • 30.05.2011. 17:12h

    Član ivanaMerlin2 ne vidim tako svoju budućnost... kod mene postoji nekakva obiteljska tradicija dogledavanje roditelja... a što će biti sa mnom - pojma nemam... stvarno pojma nemam... samo me potaklo na komentare to što piše kako su svi zapravo u ovom primjeru stambeno dobro zbrinuti... što očito ipak nije dovoljno da bi čovjek bio u starosti kompletno zbrinut...
  • 30.05.2011. 17:20h

    Član ivanaMerlin2 dok su te osobe pokretne i koliko toliko samostalne - sve bi moglo štimati... pokretnim i relativno zdravim osobama štima i ako su same... no, što kasnije ? ne znam koliko starac starcu može pomoći, osim eventualno u psihološkom pogledu... zato domovi i imaju profesionalne radno sposobne djelatnike raznih profila...
  • 30.05.2011. 17:26h

    Član ivanaMerlin2 možda je najjednostavnije najprije probati samo s jednom prijateljicom... :))))))))) javite kako je prošlo...
  • 30.05.2011. 17:51h

    Član srceMerlin4 pa da smisao te ideje je, da to budu malene jedinice, sa 2,3,4 člana iz razloga da se ljudi osećaju domaće. a patronažna služba je ta koja ih obilazi i brine. Kod mene udruženje invalidne omladine već se na taj način organiziraju. koji ne žele više da žive sa roditeljima, a imaju sličnih problema zbog invalidnosti. to mi se veoma dopada i iskazalo se kao veoma pozitivno. Ti o tome naravno još ne trebaš razmišljati, samo me je interesiralo tvoje mišljenje. Čovek se odluči za to tek kada više ne može održavati sam svoj dom, kada se oseti usamljenim i zbog osobne sigurnosti.
  • 31.05.2011. 08:41h

    Član ljubicicaMerlin4 Ideja apsulutno nije loša , no funkcionirati može samo tako dugo dok su sve osobe u zajednici još relativno dobrog zdravlja i fit. Onog momenta kad se jedna ozbiljno razboli, legne u krevet ( bez povratka), tada nastaje pravi problemi oko dobrog zbrinjavanja te osobe. I opet su svi na početku sa pitanjem kako dalje? Kuda? No rješenja sigurno ima...
  • 31.05.2011. 09:08h

    Član ivanaMerlin2 zaista, nakon dodatnog razmišljanja, uvjerena sam da je najjednostavnija varijanta za ljude koji su ostali sami pokušati izvesti ovakvu kombinaciju ( barem za početak )samo sa još jednom osobom... u dvoje ( ili dva ili dvije ) bi trebalo biti jednostavnije nego u šestero, a na neki način se zapravo postiže ona ista ideja \"dok nas smrt ne rastavi\"...
  • 31.05.2011. 11:59h

    Član magicusMerlin28 jedanput pokrenuto i registrirano saoorganiziranje će dovoditi nove članove, pa će zdraviji i snažniji brinuti o onima slabijeg zdravlja...tako je i u redovničkim zajednicama...
  • 31.05.2011. 12:07h

    Član srceMerlin4 da, slažem se u potpunosti sa ovim.
  • 31.05.2011. 14:30h

    Član cyberbakaMerlin4 vjerujem da bi se uz dobru ekonomsku strategiju moglo i za stalno uposliti jednog zdravstvenog radnika...
  • 31.05.2011. 15:09h

    Član srceMerlin4 mislim da to ne bi trebalo za takvu grupu. jer ni svi domovi nemaju stalno zaposlene dr. u domovima sa većim kapacitetom dežura samo sestra i u slučaju nekog problema zove urgentnu. sve ostalo rade negovateljice. osnovnu brigu o bolesniku može se veoma brzo savladati na tečaju koji organiziraju i za malene grupe. to je pranje, kako se okreće bolesnik, kako hrani, češlja itd. sve ostale potrebe, vođenje do laboratorije, do zubara, do lekara opšt.prakse obave volonteri đaci, studenti. tako da se sve može urediti. čak i hranu razvoze.
  • 31.05.2011. 15:14h

    Član srceMerlin4 patronažna služba na poziv po potrebi dođe, izvadi krv ako treba, zamenja kateter itd. odnese u lab.pokaže lekaru i oni onda nagažiraju volontere da donesu lekove itd. sve se da lepo organizirati. to deluje, samo su ljudi slabo informirani.
  • 31.05.2011. 15:15h

    Član srceMerlin4 angažiraju
  • 31.05.2011. 15:19h

    Član srceMerlin4 puno toga može ta malena grupica sama uraditi. a za ono gde je potrebna struka, i iz domova ih šalju u bolnicu. medicinske sestre u penziji-volonterke održavaju tečaj prve pomoći, negovanja i to bi bila u toj zajednici i jedna aktivnost. ne malo puta su to lepa srećanja u opuštenoj atmosferi a korisna.
  • 31.05.2011. 15:30h

    Član srceMerlin4 rane, dekubituse od dugog ležanja, znaju koji imaju stare nepokretne roditelje i bližnji obraditi sa rukavicama i sterilnim materijalom. a kada dođe \"ono\" e onda zna se i iz malene zajednice i iz doma gde se ide. i eto prazno mesto za novog člana. tako nekako ukratko, a mogu i na dugačko al neznam kako će ivana to doživeti ahahahhahaha:))
  • 31.05.2011. 15:52h

    Član srceMerlin4 veoma je važno ako je moguće, da takav stan ili kuća bude tolika da svako od članova ima svoju malenu jednokrevetnu sobu, a kuhilnj zajednička gde svako po želji može sebi skuhati ili skupa (a to se nije iskazalo za dobro) i dnevni prostor gde bi se družili gledali tv, čitali. ali da kada želi svojih 5 min.ima gde da se povuče. to je jako važno. onda neće dolaziti tako često do nesporazuma. u domovima gde spavaju u jednoj sobi dvoje ili više, dođe ponekada i do tuče. pa moraju da ih razmeštaju. ponekada se ide dotle da se biraju sustanari i po astrološkim znakovima. ma svašta može kada ima volje.
  • 31.05.2011. 15:57h

    Član ivanaMerlin2

    @srce

    ( opet ona mene uvlači... roditelji su mi živi i Bogu hvala još uvijek sposobni skrbiti se sami za sebe i snalaziti... tko zna što me sve još čeka... nije na meni još red da o vlastitim dekubitusima razmišljam... no, grozim se misli i o njihovom eventualnom preokretanju, jer ja to već sad naprosto ne bih mogla... ne brine me jedino to što ne mogu raditi stoj na glavi, znaš... ostavljam vas zato dalje da se lijepo u miru sve dogovorite, pratit ću iz prikrajka, ali šutke... )
  • 31.05.2011. 15:59h

    Član srceMerlin4 Ivana, pa ti si mlada žena, a ovde nas ima i starih, pa pišemo o svemu. a više volim da pišem o ljubavi nego o ovome. ahahahhahah ali eto iznosim svoje neko maleno iskustvo.
  • 31.05.2011. 16:06h

    Član srceMerlin4 znaš kada sam išla na jedno predavanje o menopauzi i šta sve nosi taj period, bilo je i nekoliko veoma mladih žena, koje su želele da čuju i o tome, bez obzira na godine. a nikada se nezna kad trebaš pomoći nekome, susedu, na ulici, u pošti, itd. nisam nikada to radila ali ako bi bila hića i odvisno od mene da neko preživi, potrudila bih se i kateter zamenjati i prvu pomoć dati i sve. tako da toga ne treba da te je strah.
  • 31.05.2011. 16:11h

    Član srceMerlin4 ahahahhahha Ivanice kaži hvala bogu da si toliko mlađa da nećemo nas dve u tu zajednicu ahahahhahaha
  • 04.06.2011. 14:42h

    Član takiMerlin5 Jedna ideja, puno različitih mišljenja. Sigurno da bi odlično funkcionirala mala zajednica do četiri člana. Nije bitno koliko tko ima godina, bit je poštovanje i uvažavanje ostalih u zajednici. No za realizaciju ipak treba vremena, ali i hrabrosti. Netko je rekao da je to onda zauvijek - nemora biti! Netko se možde predomisliti, netko nemora biti zadovoljan pa ode svojim putem. Postalvja se pitanje što dalaje ako umre osoba u čijem prostoru egzistira ova mala zajednica. Tko kaže da mora biti lift i tko kaže da takva zajednica treba biti u zgradi, u gradu, zat nemože u nekom mirnom prigradskom naselju ili selu? Ivana sjećam se tvoga komentara na dopunsko zdravstveno osiguranje kada si rekla (ne citiram) da je to tebi nepotrebno jer u slučaju potrebe ti si možeš priuštiti liječenje izvan Hrvatske. Sada opet daješ do znanja da ti IMAŠ. Svaka čast i neka ti je sa srećom. No znaj da život ponekad gadno iznenadi, pa se boriš da sačuvaš goli život. Nema veze da li je netko nešto dobio ili sam sazidao, u nekom trenutku to te nitko ne pita. Sjeti se da je u ovom ratu puno ljudi osiromašilo i ostalo bez krova nad glavom, ne svojom krivnjom. Zato malo manje bahatosti, manje razmetanja tko što ima. I da ne bude zabune, možeš imati koliko želiš, možeš imati i zlatne slavine, meni su (i ostalima sigurno) dobre i obične, bitno da služe svrsi. Ne zamjeri, mlada si, daj bože da te život ne \"nauči pameti\"
  • 04.06.2011. 14:59h

    Član ivanaMerlin2 da se ne bi nadmudrivali, evo točnog citata glede tog mog \"imanja\" i liječenja vani: ivana 22.02.2010 20:24 h moguće je da sam u krivu, ali ja ti na osiguranje gledam skoro jednako kao i na kladionicu ili loto... duga je to priča... osiguranje radi vrlo proračunato, na bazi statistike... smatram da je njihova računica takva da je vjerovatnost \"dobitka\" isljučivo na njihovoj strani... ovisno o vjerovatnosti \"štetnog događaja\" oni uzimaju svoje... ja prije svega po vlastitoj odluci da razmišljam pozitivno za svoje zdravlje očekujem što manji broj \"štetnih događaja\" i bolesti... s druge strane, računam po iskustvu u vlastitoj obitelji da - ako se desi išta ozbiljnije - mogu računati jedino na vlastita sredstva i imovinu i pomoć obitelji... ovo sitno, redovno - za to se ionako nađe... ako procijenim određene godine da ću otići na ozbljnije pretrage ili zahvate, tada možda odlučim skopiti ugovor, uzet će oni moje novce rado i tada... ako se desi nešto iznenada - bit će drž - ne daj... ionako bude... redovito se desi da je za bilo što ozbiljno potrebno otići i u van države ili kod privatnika... svjedeno, iako imamo različite stavove, želim ti da ti cijela procedura bude što lakša, a i da samo osiguranje što manje budeš prisiljena koristiti... ako je tebi izraz \"bit će drž ne daj\" isto što i konstatacija da si mogu priuštiti liječenje izvan hrvatske - bit će da si ti onda u pravu.
  • 04.06.2011. 15:12h

    Član ivanaMerlin2 uglavnom, četvero starih i bolesnih ljudi nisu ništa bitno jači od jednog starog i bolesnog, osim ako ne pričamo o novcu kojim si pri takvom zajedništvu mogu priuštiti pomoć izvana, od ljudi koji su mladi i jaki... dakle, za mene je ovo članak o financijskom udruživanju... cijela ideja iznešena u članku počiva na imovini koju imaju ovi koji se udružuju... zar ne ? priča ima sasvim drugi tijek ako bi se udruživali oni koji nemaju...
  • 04.06.2011. 15:16h

    Član ivanaMerlin2 i kako god okreneš - udružiti se tada MORAŠ... ili sa vlastitom rodbinom ili sa strancima... e pa ja sam sklona tome da se ipak radije udružim sa svojom obitelji... ako Bog bude tako dao, naravno.
  • 04.06.2011. 15:48h

    Član cyberbakaMerlin4 draga ivana, uživaj u svojoj mladosti i naivnosti dok možeš, možda spriječiš život da ti razbije iluzije. ja oko sebe vidim previše osamljenih staraca za koje njihova djeca nemaju dovoljno vremena i koji u samoći dotrajavaju svoje dane. nerijetko na kraju intervenira socijalna služba i smješta ih u dom u zamjenu za njihovu imovinu.
  • 04.06.2011. 15:50h

    Član cyberbakaMerlin4 vidim i starce koji su potpisali darovnice za skrb kako ih oni koji su dar uzeli šikaniraju i jedva čekaju da ih se riješe.
  • 04.06.2011. 15:51h

    Član cyberbakaMerlin4 slušam i žalopojke onih koji su potpisali ugovor o dohrani sa strancima kako se žale da im je to najgori potez u životu.
  • 04.06.2011. 15:55h

    Član cyberbakaMerlin4 to bi bila priča o financijskom udruživanju kad bi jednim segmentom okrnjila nasljedstvo nasljednicima, ali intencija je da združena grupa kvalitetno dotraje svoje dane, a nasljednici imaju koliko-toliko manje stresa u ovom suludom ritmu života i da im na kraju nasljedstvo ipak ostane.
  • 04.06.2011. 18:19h

    Član srceMerlin4 ponovo Cyberbako pozdravljam tvoj članak i slažem se u ptopunosti sa tobom. Nije za zameriti relativno mladim ljudima koji imaju suprotno mišljenje. ne razmišlja se o tome kada se ima 45,47,55 ili 60 godina. ali kada počnu zdravstveni problemi, kada počnu hronične bolesti, kada se oseti teret godina, e tada se začne misliti i o tome. U dom ili zajednicu, se ne ide sa punom snagom, pa da se ima manevra sad malo hoću, pa malo neću. To treba da bude konačna odluka, dobro promišljena u dogovoru sa bližnjima i naravno ne pod \"prisilom\" i nekim predrasudima, već hrabro. Jer starost je za hrabre. Puno je samih ljudi, puno takvih čija deca rade i nisu u mogućnosti negovati roditelje. Starim ljudima je još uvek potrebna aktivnost, ali ona koja je primerna godinama i onda se čovek dobro oseća. Lepo je ako se ostane sa decom, ali oni imaju svoj život, svoje prijatelje svoj način života, koji može starom čoveku ometati njegov potreban mu mir, a mladima \"ograničavati\" njihov život. I nikada ne pomisliti da žele da se otarase starih roditelja i da su nezahvalni za sve što su za njih učinili, već kao brigu da roditelji svoje zadnje godine odžive baš onako kako im to pripada. Mir, nega, druženje sa ssvojom generacijom. Tada će obojestrano biti zadovoljni, neće imati dodatne brige. Idealno je ako roditelji, odu skupa u takvu zajednicu.
  • 04.06.2011. 18:33h

    Član srceMerlin4 izreči svoje želje, uskladiti se sa decom šta i kako sa nekretninama ako se ih ima. šta i kako i ko će podmirivati troškove ako penzija nije dovoljna. Ne nametati samo svoje mišljenje, poslušati i njih, jer i oni su u pravu, oni su mladi u punoj snazi, uslovi života su drugačiji i prilagopditi se treba. pa i ako se dogodi, nešto što se je dogovorilo a ne ispunjava, bože moj o tome ne treba beliti glavu, država ima rešenje i za to. ostanimo deci u uspomeni onakvi kakvi smo bili u najboljim godinama, oni su naša krv. takav je život.
  • 04.06.2011. 18:46h

    Član srceMerlin4 zašto sam napisala da im ostanemo u uspomeni kao jaki i hrabri roditelji. Zato, jer trpe kada vide nemoćnog tatu i mamu, a stari ljudi ponekada pogrešno protumače. isto kao i mi kada smo videli tegobe svojih. Dajmo im priliku da pobrinu za nas onako kako oni misle da treba, a na osnovu naših želja. A za one čija deca ne brinu, ima ko brine.
  • 04.06.2011. 18:56h

    Član srceMerlin4 zašto se bojati ostaviti im stan, kuću ko ima i nekoliko cekina. nama to u tim godinama više nije potrebno, a njima jeste. neće nas ostaviti na ulici gladne i žedne. malo sam skrenula sa teme. a eto.
  • 04.06.2011. 18:58h

    Član sretan_trenutakMerlin1 očito imam sreću da moja mama, 87 godina stara, još uvijek živi sama u stanu, da je vesele duše i živahnog srca koje s puno ljubavi komunicira sa osobama, koje ona plača da joj pomognu u aktivnostima koje više sama ne može obavljati...na razdaljini od tisuću kilometara nisam u mogućnosti bdijeti nad njenim životom, ali moja majka spada u osobe koje nikada nisu osamljene jer u svojoj samoći pronađu sadržaj koji ih održava u njihovoj inventivnosti...ne treba generalizirati...starost ima milijarde lica...tim licim treba dozvoliti da sama odluće kojim putem će krenutai ka zvjezdama...kada sam mami predlagala soluciju zajedništva u domu umirovljenika, u simbiozi sa njoj sličnima ...odbila je...razmislih, uronih u nepisane zakone prirode i shvatih da staro drvo ne smijemo presađivati.....ono ne preživi promjenu mjesta postojanja...pomozimo našim roditeljima da se ugodno osjećaju u okruženju u kojem su doživjeli starost ...proveli veliki dio života...što ćemo mi učiniti sa našom starosti ??? to je druga tema...to je tema o kojoj piše cyberbaka....to je odluka kojom oslobađamo nasljednike nepotrebne brige o našim dementima, ali to je odluka koju treba donijeti u vremenu snage slobodne volje, vremenu moći odlućivanja, vremenu neovisnosti o bolesti, slabosti...:-)))
  • 04.06.2011. 19:07h

    Član sretan_trenutakMerlin1 a mi šezdestogodišnjaci razgovaramo o mogućnosti zajedništva u soluciji da prodamo stanove, kuće, vikendice, da kupimo ili izgradimo kuću u kojoj će svaki par ili svaka osoba imati svoju privatnu sferu, da imamo zajednički dnevni boravak i kuhinju, da odvojimo financije za osoblje koje će nas njegovati u trenucima nemoći....utopija koja će možda za par godina postati stvarnost... mi odlučujemo o našim životima, a ne pokušavamo utjecati na odluke naših roditelja...njima smo samo spremni pomoći u njihovim odlukama...:-)))
  • 04.06.2011. 19:10h

    Član srceMerlin4 Sretan trenutak, odličan komentar. to je idealno kako si ti pobrinula za mamu. No mnogi nemaju te mogućnosti još uvek žive sa roditeljima a već imaju svoju porodicu. ne mogu platiti negu niti nekoga ko će im praviti društvo. Zato su ovakve mogućnosti poželjne. sve se može sa dogovorom dobrom voljom da budu svi zadovoljni. informiranost u vezi toga je jako značajna.
  • 04.06.2011. 19:15h

    Član srceMerlin4 Novi članovi Magicusa će pomisliti da su došli u dom staraca ahahahahhaha
  • 04.06.2011. 19:21h

    Član sretan_trenutakMerlin1 srce drago, cyberbaka je pisala o utopiji sjedinjavanja srodnih duša u zajedništvo...ali zajedništvo u koje prisilno odvedemo naše roditelje je za njih tiho umiranje...ako dožive visoku starost njihove srodne duše su se već odselile u vječnost...u tome je prblem...to je ona stavka prirodnog zakone..ne presađuj staro drvo..neće preživjeti...:-))
  • 04.06.2011. 19:21h

    Član sretan_trenutakMerlin1 srce drago, cyberbaka je pisala o utopiji sjedinjavanja srodnih duša u zajedništvo...ali zajedništvo u koje prisilno odvedemo naše roditelje je za njih tiho umiranje...ako dožive visoku starost njihove srodne duše su se već odselile u vječnost...u tome je prblem...to je ona stavka prirodnog zakone..ne presađuj staro drvo..neće preživjeti...:-))
  • 04.06.2011. 19:28h

    Član srceMerlin4 nema govora o prisili. i niko ovde ne govori o njoj. već o zdravom razumu i najboljoj varijanti. imam na izboru, hoću li u manju zajednicu ako mi uslovi dozvoljavaju ili u veću. a da je smešataj i u dvorcu, tiho umiranje ne mimoiđe nikoga.
  • 04.06.2011. 19:32h

    Član srceMerlin4 a ima jedna i svetla tačka u tome. to vam stalno govorim. ne zaboravite u koferče dati, pisma pesme, lepe uspomene u srcu. to nam ne može oduzeti niko. e to je važno. Amen Amin
  • 04.06.2011. 19:39h

    Član sretan_trenutakMerlin1 srce, ali to je tvoja odluka...to je odluka koj sve druge oslobađa od prisile...o tome sam pisala u gornjim komentarima...koplja se obićno lome na djeci koja moraju sam odlućivati o sudbini svojih roditelja...odlukom i potpisom u vremenu zdrave pameti ih oslobađamo od prisila...nedavno sam prisustvovala slobodno odabranoj smrti žene koja je svojoj djeci darovala slobodu...odabrala je, u vremenu zdrave pameti, put ka oslobođenju od tihog umiranja u totalnoj nemoći...sokratova smrt...ali za nju treba snaga zdravog uma... :-)))
  • 04.06.2011. 19:41h

    Član srceMerlin4 to je već druga tema
  • 04.06.2011. 19:46h

    Član sretan_trenutakMerlin1 prvi dio komentara je stara tema...tek sam na kraju uronila u novu temu...ali slobodna odluka je ipak naša odluka...što ćemo u kovčežiću uspomena ponijeti u neki drugi prostor i neko drugo vrijeme...:-)))
  • 04.06.2011. 19:51h

    Član srceMerlin4 naravno da će svako spakovati u koferče šta je njemu najvrednije. ja sigurno neću nositi prsten ili ogrlicu, već ono što mi je najvrednije. moje uspomene koje će mi ispunjavati dane i sa njima zaklopiti okice za uvek. Tamo se živi od uspomena. neću više izvinite na ovolikom pisanju.
  • 04.11.2012. 10:59h

    Član ljubicicaMerlin4

    Moja kućica, moja slobodica pa makar i samotnički tako živjela.Radit ću uvijek nešto tako dugo dok ću se moći kretati, a onda nadam se da ću kao i moja mama.....umrijeti na stoječki. Prije nego li joj je srce otkazalo pospremila je cijeli stan, platila račune i Bogu i caru i otišla na onaj drugi svijet.:))

SADRŽAJ UPISAO

Član cyberbakaMerlin4 Dodaj ili oduzmi Merlina

Smatrate člana cyberbaka dobrim članom portala? Nagradite ga Merlinom.

IZDVOJENO

Vitamin C

🔝

IZDVOJENO

Najnoviji članci

🔝

Napiši nešto, ostavi trag

Pregled najnovijih komentara Osobne stranice svih članova kluba
MAGIFON - temeljit uvid u Vašu sudbinu

DUHOVNOST U STUDENOM...

STUDENI...

ASTROLOGIJA, NUMEROLOGIJA I OSTALO

BRZI CHAT

  • Član bglavacbglavac

    Danas je Međunarodni dan tolerancije, pa poradimo malo na tome. Lp

    16.11.2024. 03:29h
  • Član bglavacbglavac

    Danas je martinje povodom tog dana želimo sretan imendan svim Martinama I Martinima!

    11.11.2024. 08:14h
  • Član bglavacbglavac

    Vrijeme leti, sve je hladnije, želim vam ovu nedjelju toplu i radosnu. Lp

    10.11.2024. 09:09h
  • Član iridairida

    Edine, ti se tako rijetko pojaviš, pa ne zamjeri ako previdimo da si svratio, dobar ti dan!

    30.10.2024. 12:33h
  • Član edin.kecanovicedin.kecanovic

    Dobro veče.

    28.10.2024. 22:30h
  • Član bglavacbglavac

    Dobro jutro dragi magicusi. Blagoslovljenu i sretnu nedjelju vam želim. Lp

    13.10.2024. 08:02h
  • Član iridairida

    Dobro nam došao listopad...:-)

    01.10.2024. 01:57h
Cijeli Chat

TAROT I OSTALE METODE

MAGIJA

MAGAZIN

Magicusov besplatni S O S tel. 'SLUŠAMO VAS' za osobe treće dobiMAGIFON - temeljit uvid u Vašu sudbinuPitajte Tarot, besplatni odgovori DA/NEPitaj I ChingAnđeliProricanje runamaSudbinske karte, ciganiceOstvarenje željaLenormand karteLjubavne poruke

OGLASI

Harša knjigeDamanhurSpirit of TaraIndigo svijetPranic HealingSharkUdruga magicusUdruga leptirićiInfo izlog

Jeste li propustili aktivacijsku e-mail poruku?

Javite nam se na info@magicus.info

Samoorganiziranje! - proširena tema